Boeken

Review: Rule #1

Details

Waar gaat het boek over?

Het boek ‘Rule #1’ is geschreven door Phil Town. Wellicht vindt jij de titel wat vaag en onduidelijk. Waar gaat het boek ‘Rule #1’ in vredesnaam over? Van de titel zullen de meeste mensen niet veel wijzer worden. De titel ‘Rule #1’ is eigenlijk niet bedacht door Phil Town, maar door twee mannen. Deze twee mannen staan bekend als de meest succesvolle investeerders ooit. De mannen heten Benjamin Graham en Warren Buffett. Deze twee heren gaven investeerders twee regels mee die iedere investeerder in zijn of haar geheugen moest printen. Regel nummer één is verlies nooit geld. Regel nummer twee is vergeet regel nummer één niet. De op het oog nietszeggende titel heeft dus wel degelijk een titel met een prachtige inhoud.

Het boek is een handleiding voor (beginnende) investeerders die graag zouden willen leren hoe je keer op keer succesvol investeert in aandelen. Het boek vertelt hoe je met erg weinig risico toch erg hoge rendementen kunt behalen op de beurs. Phil vertelt in zijn boek dat je absoluut geen expert of professional voor hoeft te zijn. Volgens Phil kan echt iedereen succesvol investeren in aandelen. De reden dat Phil zo zeker is van zijn beleggersstrategie is, omdat hij alleen aandelen van geweldig presterende bedrijven koopt en hij koopt deze aandelen alleen wanneer deze aandelen ondergewaardeerd zijn.

Wat wil het boek jou leren?

Op de eerste bladzijde van het boek wordt dit al goed duidelijk gemaakt. Het boek vertelt dat het een simpele gids is om rendementen te behalen van 15% op de beurs terwijl er voor jou als investeerder bijna geen risico’s aan te pas komen. Het boek wil niet alleen jouw beleggersstrategie in positieve zin verbeteren, maar het boek wil ook jouw manier van denken over investeren in aandelen veranderen.

Het boek gaat dieper in over de zogenaamde mythes van investeren. Onder deze mythes vallen gedachtegangen zoals: een hoog rendement betekent meer risico, investeren in een beleggingsfonds is een verstandige financiële beslissing en investeren is moeilijk en kun je beter over laten aan professionals. Volgens Phil zijn deze populaire statements onjuist en in het boek legt hij uit waarom dit investeringsmythes zijn. Ten slotte gaat het boek vanaf het begin al dieper in over de aankomende financiële problemen die onder andere gepensioneerden zullen gaan ervaren.

Hoe goed is het boek?

Onder de Nederlandse bevolking is dit boek nog lang niet zo bekend zoals ‘Rijke Pa Arme Pa‘ of ‘De rijkste man van Babylon‘. Toch zou ik na het lezen van dit boek het wel degelijk in dit rijtje durven zetten. Sterker nog, op moment van schrijven is dit boek het beste boek wat ik ooit heb gelezen.

De slogan van het boek klonk voor mij voordat ik begon met lezen nogal ambitieus. Is het wel echt mogelijk om zomaar als beginnende investeerder rendementen te behalen van 15% of hoger? Het antwoord is een vetgedrukte JA! Mijn eigen beleggersstrategie heb ik voor een heel groot gedeelte aangepast aan de geweldige informatie die dit boek weet te geven. Na het lezen van dit boek ben ik Phil zijn strategie gaan uittesten. Precies een jaar later heb ik een gemiddeld rendement kunnen behalen van maar liefst 63%! Deze uitzonderlijke informatie heb ik voor een heel groot deel te danken aan dit boek.

De reden waarom dit boek zo goed is, is omdat het boek tot in detail uitlegt hoe je succesvol kunt investeren in aandelen. Nu proberen meer boeken dit te doen, maar de reden waarom dit boek zich onderscheid, is omdat het boek alles uitlegt in heldere en eenvoudige taal. Ik zal een paar onderwerpen noemen die jij in dit boek zult gaan leren:

Wat mij betreft krijgt dit boek de primeur om als eerste de perfecte score in ontvangst te nemen. Dat is knap aangezien ik toch al aardig wat bestsellers heb mogen lezen. Het boek is ongelooflijk waardevol voor iedereen die succesvol wilt zijn op de beurs zonder dat je veel risico’s loopt en veel tijd kwijt bent.

Pluspunten

Minpunten

Mijn beoordeling